Comenius Lyceum verwelkomt 57 buitenlandse leerlingen en docenten voor samenwerkingsprojecten.

april 2023
Bouwsteen vakoverstijgende projecten

Het Comenius Lyceum ontvangt 57 buitenlandse leerlingen en docenten voor het samenwerken aan twee projecten. Zij komen vanuit Italië, Frankrijk, Malta, Bulgarije, Turkije, Polen en Letland naar de school in Capelle aan den IJssel.

De leerlingen werken aan twee verschillende projecten: digiVIBES, een muziekproject voor de onderbouw, en Creative Drama, een project voor de bovenbouw. Gastgezinnen, in de buurt van het Comenius Lyceum, vangen de leerlingen op. De docenten verblijven deze periode in nabijgelegen hotels. Voor beide projecten zijn de leerlingen van de school ook andersom op uitwisseling geweest.

Programma
Op maandagochtend vond de opening van de speciale week plaats in de aula van het Lyceum. Aankomende donderdag is de afsluiting tussen 14.00 en 16.00 uur op het gemeentehuis van Capelle aan den IJssel. Rector Bas Visser reikt dan de certificaten uit aan de Internationale studenten. Later die avond zullen de leerlingen de gemaakte projecten presenteren in het gemeentehuis. De school laat aan Radio Capelle weten dat, in de tussenliggende dagen, de leerlingen en docenten aan het werk zijn of uitstapjes maken.

Internationalisering
Het Comenius Lyceum heeft de Internationalisering hoog op de agenda staan. Iedere leerling leert, in de loop van de schoolloopbaan over Europees burgerschap, vergroot de zelfstandigheid en doet daarnaast geweldige ervaringen op.

Daarvoor heeft de school in ruim twintig jaar een netwerk opgebouwd van zo’n 120 partnerscholen uit alle windstreken. Naast meedoen aan internationale samenwerkingsprojecten kunnen leerlingen ook op uitwisselingsbezoek in het buitenland of hun profielwerkstuk schrijven over een buitenlands onderwerp en onderzoek doen in een ander land.