Go Green, uitwisselingsproject met Litouwen

juli 2022
Bouwsteen vakoverstijgende projecten

Go Green, be Friendly: uitwisselingsproject met Lizdeikos Gimnazija in Radviliskis Litouwen.

Hoe duurzaam is het Comenius College? En hoe zit dat op onze partnerschool in Litouwen? Onze leerlingen hebben, voordat ze elkaar ontmoetten, in hun eigen school onderzoek hiernaar gedaan.  Ook hebben zij hun rector en hoofd facilitair geïnterviewd.

Dinsdag 21 juni en woensdag 22 juni waren 22 leerlingen en vier docenten van de school uit Litouwen op het Comenius te gast en hebben de leerlingen de resultaten van hun onderzoek met elkaar vergeleken. Zij hebben daarna filmpjes gemaakt met aanbevelingen voor hoe de school een stuk duurzamer kan zijn op het gebied van energie, water, papier afval en  voedsel. In het centrum van Rotterdam hebben zij een speurtocht gedaan langs duurzame projecten in de stad, een wandeling met een groene bril op.

Ook was er tijd voor ontspanning: een sporttoernooi, een gezamelijk diner, patat eten bij Bram Ladage en gezelligheid in en rond de school. Ondanks dat de leerlingen maar twee dagen op bezoek waren, is er veel geleerd van en over elkaar  en zijn er mooie  vriendschappen ontstaan. Het waren twee geweldige, waardevolle en bijzondere dagen.